גשטאלט ו-NLP

גשטאלט ו-NLP

במהלך הטיפול אני משלבת כלים מעולם ה-NLP, גשטאלט, מיינדפולנס וקלפים טיפוליים.
השילוב בין כל הכלים הללו מאפשר לך להכיר ברגשות העולים בך וללמוד לזהות אותם אך לא להזדהות איתם. דבר זה יאפשר לך להקשיב לגוף ולקול הפנימי שלך.
מה פירוש המושגים NLP וגשטאלט? הנה הסבר קצר:

גשטאלט (גֶּשְׁטַלְט)

השלם גדול ושונה מסך חלקיו – זוהי תמצית תיאוריית הגשטאלט. היא נשענת על תפישת האדם כמכלול שלם שבו התחומים השונים של חייו משפיעים זה על זה ומושפעים זה מזה. לפי הגשטאלט, אנחנו מגיבים לאירועים ולאנשים בחיינו לפי תבניות ודפוסים שאגרנו ואספנו במהלך החיים, ולכן המפתח לשינוי הוא גישה הוליסטית שעוזרת למטופל לזהות את אותם דפוסים ותבניות שמשפיעים על חייו כמכלול. עם זאת, בטיפול בשיטת הגשטאלט הדפוסים והתבניות הללו נחשפים על ידי חקירת האירועים שמעסיקים את המטופל ברגע זה, ותוך כדי חיבור לגוף בחוויה שלי כאן ועכשיו– כלומר חקירת אופן התגובה של המטופל (מבחינה מחשבות, רגשות ואפילו תחושות פיזיות). החקירה מאפשרת לזהות את התבניות והדפוסים שמעכבים ומגבילים אותו ולפתח כלים שיאפשרו לו ליצור דרכי חשיבה ופעולה חדשות.

לכל אדם יש יכולות  ליצור את השינוי שהוא רוצה בחייו (כן, גם לך!), ובעזרת הטיפול הוא יכול לחשוף אותן וללמוד להשתמש בהן. זה לא קורה ביום אחד, ולעיתים מדובר בתרגול הנפרש על פני כמה חודשים, אך בסופו של דבר בעזרת טיפול וליווי אפשר לחוות תהליך מרגש ומתגמל שמוביל לצמיחה וליצירת מציאות חדשה.

NLP (Neuro-linguistic programming)

זוהי לא תיאוריה פסיכולוגית אלא בעצם גישה שמתמקדת באופן שבו השפה שלנו – כלומר הדרך שבא אנחנו מתארים ומסבירים את עצמנו ואת העולם – משפיעה על המציאות שלנו.

NLP פירושו "תכנות עצבִּי לשוני": במהלך השנים "תכנתנו" את המוח שלנו באופן לא מודע ליצור הרגלים, דפוסים וגם התנהגויות ומחשבות אוטומטיות – חלקם לא רק שלא משרתים אותנו לטובה אלא אף מזיקים לנו ומעכבים אותנו מלהשתנות ולהתפתח.

בטיפול בגישת NLP משתמשים במגוון של טכניקות כדי "לקודד" במוח שלנו שפה חדשה שתעזור לנו לנתק קישורים שליליים וליצור קישורים חיוביים בין הדרך שבה אנו תופשים את המציאות שלנו לדרכי הפעולה שלנו.

אחת הטכניקות העוצמתיות ביותר ב-NLP, לדוגמה, היא שימוש בדמיון מודרך: הוא מעניק לנו גישה ישירה אל התת-מודע ועוזר לנו לשתול בו סמלים ודימויים חדשים וחיוביים שיוצרים במוחנו חיווט רגשי חיובי ועוזרים לנו ליצור שינויים ברמת המודע.

בעזרת הטכניקות השונות נלמד לתקשר עם התת-מודע שלנו וליצור דפוסי חשיבה חדשים שיעזרו לנו לחיות מתוך שמחה והגשמה בכל תחומי החיים:

  • למצוא/לשפר מערכות יחסים
  • להגשים את עצמנו מבחינה אישית ומקצועית
  • להיפטר מאמנות מגבילות ומעצורים רגשיים
  • לבנות הרגלים חדשים שיקדמו אותנו
  • להתגבר על פוביות ופחדים
  • שינוי הרגלים (עישון, הפרעות אכילה ועוד)

תיאוריית הגשטאלט וגישת ה-NLP משלימות זו את זו: החיבור ביניהן מאפשר דיוק באבחון, בנייה והעמקה של מערכות היחסים עם עצמנו ועם הסביבה, עבודה עם הרגשות שמנהלים אותנו ופיתוח נוכחות ומודעות בהווה.

 

רוצה לדעת עוד על איך הגשטאלט ו-NLP יכולים לעזור לך במהלך הטיפול? אפשר ליצור עימי קשר ולגלות בשיחה קצרה!

תפריט נגישות