גישור עסקי

עסקים רבים מגיעים לסכסוכים בנושאים שונים, בעיקר מסחריים או כספיים הקשורים להתנהלות העסקית בין ספקים, לקוחות זכיינים ועוד.

כל אחד מהצדדים בטוח בצדקת הדרך שלו, אינו מקשיב לצד השני ובטח ובטח שאינו מנסה להבין את ראיית העולם של הצד השני. כך המחלוקת גדלה, סוחפת אחריה לעיתים גם נספחים כמו נותני שירות נוספים שמצטרפים לאחד הצדדים והפתרון לא נראה באופק.

ההבנה בפתירת הבעיה

כשהסכסוך מתגלגל יום ועוד יום והופך לכדור שלג ענקי, הוא כולל במקרים רבים תביעות ועורכי דין מכל צד.

 

כל אחד מהצדדים מקדיש זמן וממון רב לנושא כאוב זה, מדבר על כך ללא סוף ומתפקד פחות טוב בניהול העסק ובחוג המשפחתי.

כאשר הצדדים בוחרים לתבוע, במקרים רבים בית המשפט יציע לקיים גישור עסקי אצל מגשר ניטרלי. בית המשפט מאמין  שמחלוקות יכולות להיפתר מחוץ לכותלי בית המשפט ולכן מפנה תיקים רבים להליך של גישור.

הליך הגישור

הליך גישור מתנהל באופן ענייני ומקצועי ביותר. המגשרת מבקשת מכל אחד מהצדדים לספר את מהות הסכסוך מנקודת הראות שלו. בפורום זה, זו הפעם הראשונה ששני הצדדים עקב העובדה שהם יושבים בחדר ישיבות אחד, מקשיבים לצד השניאיך הוא רואה את הדברים ומדוע הוא הכריז על הסכסוך העסקי.

מתוך השיחה המתנהלת סביב השולחן בפגישות משותפות ובפגישות אישיות ,  שני הצדדים  חושפים את הצרכים והאינטרסים שלהם. הליך זה מאפשר לצדדים לשמור על האינטרסים שלהם  ועדין להגיע להבנות משותפות, מוביל את הצדדים לגבש הסכם גישור ואף במקרים רבים להרחיב את שיתופי הפעולה העתידים  בין הצדדים (עקרון הwin-win )

מתוך השיחה המתנהלת סביב השולחן שני הצדדים מבינים לבד כי רק כשמציפים את הדברים וכל צד מפנים את הדברים שאומר הצד השני, מחלחלת התחושה אצל כל אחד מהם כי עדיף להגיע לפתרון של המחלוקת כדי לפתור את הבעיה אחת ולתמיד.

תוך כדי השיחות בין הצדדים מועלות על ידם הצעות לגישור ויישוב המחלוקת . לבסוף לאחר שהצדדים עברו תהליך הדרגתי, נרשמת ההצעה שאושרה על ידי שני הצדדים לסיום הסכסוך המתמשך.

זקוקים לייעוץ? צרו קשר!

סגירת תפריט